Nie liczy się ilość, a jakość - wywiad z p. Erykiem Piskorkiem z AWparts.pl

Dziś o rynku części samochodowych porozmawiam z osobą, która jego tajniki ma w małym palcu - Erykiem Piskorkiem, reprezentantem AWparts.pl, firmy specjalizującej się w sprzedaży części samochodowych. Dowiem się między innymi, jak przyciągnąć klientów i utrzymać ich zaufanie oraz dlaczego wysoka cena nie zawsze idzie w parze z jakością. Zapraszam do rozmowy.
Marcin Balana: Sklep AWparts.pl oferuje części samochodowe - proszę przybliżyć mi i czytelnikom, co jest najistotniejsze w prowadzeniu tego rodzaju biznesu?
Eryk Piskorek: Na sukces biznesu składa się wiele czynników, ale my na pierwszym miejscu zdecydowaliśmy się postawić jakość. Zawsze powtarzam, że ona sama się obroni, jeśli oferuje się produkty solidne i niezawodne, a w dodatku za rozsądne pieniądze, klienci to zauważą i będą wracać. Śmiało mogę powiedzieć, że zadbanie w sposób szczególny o ten czynnik było trafną decyzją, dzięki której jesteśmy obecnie w czołówce sklepów motoryzacyjnych w Polsce.
MB: Podejrzewam, że po tylu latach istnienia na rynku macie już zaufanych producentów, z którymi współpracujecie?
EP: Oczywiście. Współpracujemy z producentami z całego świata, którzy mają już wyrobioną renomę. Bardzo ostrożnie podchodzimy do nawiązywania współpracy z nowymi firmami - nie chcemy, by nasza marka w jakikolwiek sposób ucierpiała na ewentualnej lichej jakości produktów. Każdego z potencjalnych nowych kontrahentów dokładnie sprawdzamy.
MB: Wspomniał Pan już o jakości, która jest dla Was kwestią priorytetową. Na jakie czynniki jeszcze zwracacie uwagę, prowadząc sklep?
EP: Drugim czynnikiem, jaki mógłbym wymienić jako istotny w prowadzeniu naszego biznesu, jest transparentność. Dbamy o to, by klienci zawsze czuli się dobrze poinformowani. Dlatego szczególną wagę przykładamy do obszernych, wyczerpujących opisów produktów. Ponadto przejrzyście je segregujemy, żeby klient wchodząc na naszą stronę w kilka kliknięć znalazł to, czego szuka, zamiast przekopywać się przez dziesiątki kart. W razie problemów nasi kupujący mogą oczywiście liczyć na stałe wsparcie Biura Obsługi Klienta - telefonicznie i mailowo pomagamy w doborze części do konkretnego modelu i marki samochodu. Mam jednak wrażenie, że w tym temacie ciągle jest jeszcze wiele do zrobienia - docierają do nas sygnały, że klienci niekiedy wstydzą się do nas dzwonić w obawie o to, że uznamy ich za niedoinformowanych laików. Korzystając z okazji, chcę zachęcić do kontaktu z nami i zapewnić, że nie ma głupich pytań! Jesteśmy po to, żeby doradzać.
MB: A jak wygląda kwestia cen? Można u Was liczyć na jakieś rabaty?
EP: Cieszę się, że Pan o to zapytał, bo to kolejny czynnik, na który zwracamy baczną uwagę. Chcemy udowodnić zarówno klientom, jak i konkurencji, że dobra jakość wcale nie musi kosztować przysłowiowych „kokosów”. Myślę zresztą, że wyróżnia nas to na tle innych, podobnych firm. Często urządzamy wyprzedaże, udzielamy rabatów stałym klientom. Dbamy o to, żeby klient dokonując u nas zakupów miał poczucie dobrze wydanych pieniędzy.
MB: Wśród konsumentów często nadal pokutuje przekonanie, że za wysoką jakość należy dużo zapłacić. Rozumiem, że chcecie obalić ten mit?
EP: Jak najbardziej! Mam nadzieję, że udaje nam się chociaż w jakimś stopniu przyczynić do poszerzania świadomości w tym temacie. Nie jest prawdą, że produkty drogie automatycznie są również dobrej jakości - i tyczy się to właściwie większości branż, nie tylko naszej. Wysoka cena potrafi wynikać z wielu czynników i jakość często wcale nie plasuje się na jej szczycie. Podobnie jest z tzw. hypem - produkty szeroko rozreklamowane, „wyskakujące z lodówki”, wcale nie muszą być tymi najlepszymi.
MB: Skoro już poruszył Pan temat reklamy - jak to wygląda w przypadku Waszej firmy? Przykładacie do tego wagę?
EP: Dbamy oczywiście o to, by nasz sklep był widoczny w sieci i w social mediach, nie chowamy się pod kamieniem (uśmiech), natomiast nie robimy tego nachalnie - jak już wspomniałem na początku naszej rozmowy, wierzę, że jakość zawsze obroni się sama. Pewnym potwierdzeniem mojej tezy jest zresztą to, że udało nam się osiągnąć taką rozpoznawalność, że klienci polecają nas sobie nawzajem. Muszę przyznać, że bardzo mnie to cieszy.
MB: Żyjemy w XXI wieku, w erze internetu, gdzie sklepy internetowe rosną jak grzyby po deszczu. AWparts.pl również funkcjonuje wyłącznie internetowo. Czy z perspektywy czasu jesteście zadowoleni z tej decyzji?
EP: Myślę, że tak. Polacy obecnie bardzo chętnie robią zakupy online, bo wiąże się to z ogromną wygodą - nie trzeba wychodzić z domu, można w kilka kliknięć wybrać to, czego się potrzebuje, na spokojnie się zastanowić i przy okazji jeszcze zrobić research. internetowe często oferują też o wiele korzystniejsze ceny, aniżeli te stacjonarne. Dzięki temu, że działamy online, możemy również docierać do klientów z różnych zakątków kraju. Jesteśmy sklepem z częściami samochodowymi, więc zdajemy sobie sprawę, że wielu klientów potrzebuje zakupionych produktów „na już”, bo np. wystąpiła u nich jakaś usterka. Dlatego też staramy się wysyłać zamówienia jak najszybciej i proponować zróżnicowane sposoby dostawy. Zamówienia złożone do godziny 14:00 wysyłamy jeszcze tego samego dnia, a od 90 zł wzwyż obowiązuje darmowa dostawa.